• Podle studie MŠMT je 30 % žáků v kritické zóně tělesné zdatnosti

    Zjištění Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR (MŠMT) potvrzují to, o čem v rámci UdržSe dlouhodobě mluvíme.

  • Učitel TV: Některé sportovní kluby nám odrovnávají žáky před očima

    Další dílek do skládačky článků o pohybovém rozvoji dětí pro nás napsal učitel tělesné výchovy Mgr. Karel N.

  • Zdravé ptáče dál doskáče – článek Educa

    Jak by se vám líbilo ráno vstát, protáhnout se a zjistit, že vás nic nebolí? Přijde vám to jako utopie? Pro fyzioterapeutku Janu Slusarčukovou a pedagožku Šárku Chvojkovou je to výzva. Mise. Cíl. Recept, jak dosáhnout „dospělosti bez bolesti“ si podle nich žádá tři základní ingredience: čas, trpělivost a spolupráci.

  • Z deníku matky (2. díl): Když tělo malého hokejisty vypoví službu

    První díl deníku jsem končila zmínkou o desetiletém hokejistovi, který se „přetrénoval“ a naprosto vyčerpal. Ten hokejista je můj syn.

  • 5 tipů, jak podpořit zdravý pohyb u dětí

    Chcete, aby se vaše děti zdravě hýbaly, ale nevíte, jak postupovat a čím začít? Využijte rady od trenérky a volejbalistky Šárky, která si níže uvedené tipy několikrát vyzkoušela v praxi. Nebojte, není to nic náročného.

  • Z deníku matky (1. díl): Nejtěžší je přiznat si, co jste jako rodiče podělali

    „Jmenuji se Kateřina a jsem máma.“ Takhle stereotypně bych se nejspíš představila na skupinové terapii sdílením (kterou mimochodem doporučuji ještě před návštěvou fyzioterapie). Dovolte mi, abych vás teď považovala za svou skupinu a podělila se o náš příběh. O příběh související s bolestmi mých dětí. Je to problém, který mě stojí spoustu času a často se mi o něm zdá.

  • Náš příběh na fyzioterapii

    Do JSfyzio jsem přišla se sedmiletým synem v lednu 2023 na doporučení naší klinické logopedky. Daník se neposouval dál ve výslovnosti určitých hlásek, což vycházelo z problémů v ovládání jazyka a čelistí.

  • Příběh Evelínky

    Naše Eveli v pěti letech nebyla schopná udělat na cvičení s dětmi kotemelec, dělalo jí potíže stát a skákat na jedné noze. Byla taková nemotorná, neudržela rovnováhu.

  • Bez bolesti k dospělosti

    Fyzioterapeutka Jana Slusarčuková s týmem JSfyzio není na stránkách Quartieru žádným nováčkem, přesto se její pracovní život novinkami jen hemží. V tandemu s pedagožkou Šárkou Chvojkovou v létě rozjela dlouho připravovaný projekt s názvem UdržSe . Ten se zaměřuje na děti, jeho cílem je naučit pedagogy a rodiče umění zdravého dětského pohybu. Jejich mise je jasná: omezit do budoucna ambulance plné dětí s vadným držením těla nebo asymetriemi. Provést je zkrátka bez bolesti až k dospělosti. „Protože nejlepší léčba je prevence,“ říkají.

  • Proč jsme začali pořádat workshopy pro rodiče?

    Když rodiče přicházejí se svými dětmi do ordinace fyzioterapeuta, většinou již čelí viditelnému problému.

  • O projektu UDRŽse pohledem pediatra

    Program udrž se Mgr. Jany Slusarčukové z Hradce Králové je pro pediatra zajímavý na několikrát. Před výkon, rychlost, sílu, švih a vytrvalost staví pohybovou rovnováhu, správné pohyby i správnou polohu při odpočinku, znalost svého těla a zapojení všech svalových skupin.

  • MUDr. Jan Charvát, CSc. o projektu UDRŽse

    Byl jsem stručně seznámen s uvažovaným projektem Mgr. J. Slusarčukové týkající se preventivní aktivity fyzioterapeuta v prostředí mateřské školy, zacvičení p. učitelek a doporučení i vhodných pomůcek včetně obuvi.

  • Projekt UDRŽse pohledem neurologa

    Ačkoliv jsem neurolog pro dospělé, čím dál častěji naši ordinaci navštěvují mladí lidé včetně náctiletých. Nejčastěji si stěžují na bolesti bederní páteře, ale také hlavy a překvapivě jich nemálo přichází i se syndromem karpálního tunelu.

  • Rozhovor se Šárkou Chvojkovou o zdravém pohybu dětí

    Už odmalička jsem snila o tom, že se jednou stanu učitelkou. Sen se mi splnil, ač cesta k němu nebyla jednoduchá. Navíc je to cesta, která nikdy nekončí. Učitelství totiž nevnímám pouze jako povolání, je to vášeň, poslání. Učit a svou troškou přispívat k vzdělávání našich nejmenších mě naplňuje.

  • Provázanost fyzioterapie a logopedie pohledem logopedky s celostním přístupem Mgr. Martiny Kolmanové

    Občas dostávám otázku, zda je plně rozvinutá hrubá motorika nutným předpokladem k tomu, aby dítě dobře mluvilo. Odpověď zní ano, je to naprosto klíčové. Zjednodušeně lze totiž říct, že řeč je pohyb.

  • UDRŽse pohledem paní učitelky Daniely, účastnice pilotního projektu

    Jsem učitelka mateřské školy a poslední dobou jsem si začala pokládat otázku, jestli dětem zprostředkovávám plnohodnotný zdravý pohyb.

  • Zdravé ptáče dál doskáče

    Potká se fyzioterapeutka, ortoped a učitelka z mateřské školky. Ne, tohle není začátek žádného vtipu, ale nového projektu Jany Slusarčukové a její královéhradecké fyzioterapie JSfyzio. Po letech odborné práce s dětmi i dospělými rozjíždí unikátní program.

  • Zkušenost Kláry, učitelky na 1. stupni ZŠ

    Všímala jsem si, že se žáci při vyučování přestávají brzo soustředit, v lavicích se hrbí, sedí všelijak a  sezení na tvrdých židlích (někdy i špatné velikosti) jim celé dopoledne opravdu nevyhovuje.

  • Dita Hronová z MŠ o projektu UDRŽse

    Pracuji jako pedagog v mateřské škole již pěknou řádku let a vím, že školka je pro děti během pracovního týdne často jediným prostředím, kde se mohou pohybově rozvíjet. Nechci rodiče hanět, ale tak to prostě je.

  • Článek o Fyziosprintu v Quartier magazínu

    Michaela Mikysková: Dostala jsem neodolatelnou nabídku. Zažít v rámci šesti týdnů intenzivní péči a servis hradeckého týmu fyzioterapeutů a fyziotrenérů pod vedením Jany Slusarčukové. A vy ho teď můžete zažít se mnou. Seznamte se s Janou, Honzou, Maruškou a Petrou. Soukromý fyziosprint právě začíná!

  • O nás podrobně… Jana Slusarčuková – fyzioterapeutka, zakladatelka a nekonečná vizionářka

    Pracovně jsem fyzioterapeutka, dále speciální pedagog se zaměřením na tělesnou a pracovní výchovu zdravotně postižených a aktuálně se věnuji také studiu koučinku. Rodinně jsem manželka, maminka a spolumajitelka sportovního pony.

  • O nás podrobně… Jan Kulhánek – fyziotrenér

    Vystudoval jsem Sportovní management a už tehdy jsem věděl, že chci dělat trenéra. Ale nevěděl jsem čeho. Od malička hraju hokej, a tak mě to vždy táhlo k pohybu a také moc dobře vím, jak to chodí s trénováním ve vrcholových sportech.